Az anime és a turizmus (2018.06.02.)
2016-ban a "Your Name" c. anime illetve a benne feltűnő realisztikus helyek lendületet adtak néhány helyszín idegenforgalmának, és elkezdődött a "szent zarándoklat" (seichi junrei). A japán fikciós lények nyomán járás nem volt új jelenség ekkor már, de a hatás robbanásszerűnek bizonyult pl. Tokióban. Viszont szerencsésen nem csak a fővárost érintette, hanem kisebb helyeket is: Hida városába pl. 1 millió anime-zarándok érkezett ...
Az anime-turizmus helyi szinten nem mostanában jelent meg, de reklámozni szeretnék külföldön is. Egy turizmust kutató egyetemi professzor szerint az anime első idegenforgalmi vonzata 1992-ben tűnt fel a "Sailor Moon" megjelenésével, amikor számos rajongó kezdte felkeresni az egyik tokiói szentélyt..."Az aktuális anime bonyolultan részletes hátteret igényel, így könnyebb valóságos helyszíneket felhasználni" - jelezték az animék háttérkészítői, a "termelési költségek csökkentése végett ezért a digitális fotók felhasználásához fordultunk".
Az Anime Turisztikai Szövetségének - melyet több cég, egy kiadó, egy utazási iroda, a Japan Airlines és a Japán Idegenforgalmi Hivatal hozott létre - egyik marketingfelelőse jelezte, hogy készítettek egy kiemelt összeállítást mintegy 88 településsel és helyszínnel - 50 000 anime-rajongó szavazatait figyelembe véve -, s 2017-ben különböző idegen nyelveken is megkezdték az anime helyszíneinek nemzetközi reklámozását :)
Az Anime Turisztikai Szövetség együttműködik azokkal az önkormányzatokkal is, melyeknek a helyszínei megjelennek az összeállított programokban.
A weboldalon azonban már 11 355 helyszín szerepel összesen 393 különböző anime alkotásból!