Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Az új koreai hullám Kínában

2018.07.05

descendants-of-the-sun-20160226164757-504979.jpg

A koreai kulturális hullám Kínában 2007 után visszaesett az állandó klisék, a homogenitás és a kreativitás hiánya miatt. Azonban 2012 után egy újabb "hullám" ütött be, mikor Dél-Koreában új ötleteket kezdtek bevetni, és olyan produkciók születtek, amelyek jobban megfelelnek a modern közönség igényeinek, életstílusának és elképzeléseinek. A népszerű 2013-as sorozat, a „You Who Cames From The Stars” hamar elnyerte a kínai rajongók szívét.

"Nyilvánvaló különbség van a régimódi dél-koreai rák-drámák és az új televíziós produkciók között, ezeket a kreatív történeteket szinte azonnal elfogadta a nézőközönség " - mondta egy rajongó, aki már több mint 10 éve néz dél-koreai drámákat.


A korábbi történetek teljes eltűnése, a gyorsabb tempójú alkotások, a kreatív beállítások, a női orientáltság és az egyenes romantikus kapcsolatok fontos tényezői a bemutatott sorozat sikerének.
Észrevehető, hogy a női karakterben jelentős változások mentek végbe. Ahelyett, hogy "kedves és édes, még sebezhető" nőket ábrázolna, az erős és független női típus, a nők egyre növekvő társadalmi státusza normává vált. A legnépszerűbb női főszereplők a „Descendants of the Sun” és a „Misty” című drámák hősei.

"A műsorok változatosabbak, kulturálisan és ideológiailag jobban megfelelnek a kínai igényeknek, ezért sokáig népszerűek maradhatnak". - mondta egy rajongó.

Az értékesítésben a kulcstényező - úgy tűnik- , hogy ugyanaz marad, mint korábban volt: "Adni valamit a néző számára, amit hiányol" - jelezte Quan Long, a Shandong TV műsorvezetője és producere. "Nem számít, mi a történet, a lényeg, hogy valami fantáziát keltsen olyasmi iránt, amit a néző nem tud elérni a való életben. Hozzátette még, hogy a műfajok növekvő sokfélesége is hozzájárult a TV-sorozatok népszerűségének növekedéséhez. "Például a detektív- illetve a bírósági témájú sorozatok a 30-as korosztály kedvencei”.

 

Idolkultúra

Egy másik kulcsfontosságú elem, amely növelte az új "koreai hullám" terjedését, az Kínában a dél-koreai showműsorok bemutatása volt. Mind az eredeti, mind pedig a kínai másolatban készült programok hozzájárultak a dél-koreai kultúra népszerűségéhez.


"Az ágazat már beindult egy pán-szórakoztató bevezető korszakba, amely az eddigi egyszerűbb korszakból történt, amely során a kulturális termékeket most importálták az országba" - mondta Jiang Haijun, a Kínai Fejlesztési Intézet nemzetközi együttműködési központjának kulturális kutatója megjegyezte, hogy a dél-koreai show, mint például a "Produce 101" és az "Infinite Challenge" arra késztette a kínai közönséget, hogy elfogadja a divatos K-pop kultúrát és az idolokat is.
Eközben a programokat és drámákat körülvevő márkák és termékek tovább növelik Dél-Korea kulturális és üzleti befolyását. Például a koreai színésznők műsorokban használt sminkje és ruházata nagy lendületet adott Kínában a koreai kozmetikumok és ruházati márkák terjedésének.


Dél-Koreában az "idolképző rendszer" sokkal fejlettebb, mint Kínában. Ez lehetővé teszi, hogy az előadók képzettebbek legyenek, sokkal fejlettebbek a marketingeszközök is, melyek a sztárokat, tehetségeket nyilvánossághoz juttatják. S a dél-koreai sztároknak jobbak az interaktív kapcsolataik a rajongókkal.

Ez tehát az oka annak, hogy egyelőre töretlen szenvedéllyel fordulnak a kínaiak a koreai popkultúra felé...

 

Forrás: China Entertainment