Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

A harmadik koreai hullám Japánban - K-kozmetika 2017

2017.12.09

missha.jpg

A HARMADIK KOREAI HULLÁM - A koreai szépségápolási termékek Japánban - mely a világ harmadik legnagyobb kozmetikumpiaca az Egyesült Államok és Kína után - igen nagy népszerűségnek örvendenek az idén. A Japán Kozmetikai Importőrök Szövetsége legutóbbi adatai szerint a koreai arcápoló termékek behozatala az idei év első kilenc hónapjában 10,5 %-kal nőtt a 2016-os év hasonló időszakához képest, ez 268 milliárd jen összeget jelentett. A koreai bőrápoló termékek behozatala 14,6 %-kal 10 milliárd jenre emelkedett. Tavaly Japán 182,6 millió dollár értékű koreai kozmetikumot importált, .A Yumiuri Shimbun a koreai szépségápolási termékek népszerűségére utalva megjegyezte, ez lesz a "harmadik koreai hullám", a K-pop és a koreai TV-drámák őrületét követően a szigetországban :) :) :)

Az alacsony és a közepes árú koreai márkák, mint pl. a Missha, a növekedés irányába mutatnak. A koreai stílusú smink a fiatal japán nők körében elterjedt - főképp fehér tónusokkal és fényes ajakszínekkel jellemezve. A Missha japán eladása tavaly 27,3 milliárd jen volt, ami 2015-től megkétszereződött (US $ 1 = W1,085). Jelenleg Japánban körülbelül 10.000 üzlet adja el a termékeit, szemben a tavalyi 6 ezerrel.
A Clio Cosmetics "Peripera" rúzsát több ezer üzletben értékesítik Japánban, a Skinfood, egy másik koreai márka, két számjegyű növekedést ért el az év első negyedévében. Az  Amore Pacific kozmetikai óriás szintén nyitott egy áruházat Tokió divatos Harajuku kerületében a középáras sminkmárkához, az Etude House-hoz.

A fellendülés egyik kulcsa az, hogy a fiatal fogyasztókat a közösségi médiában megjelenő termékek érdeklik. A júniusi felmérés azt mutatta, hogy a tinédzserek fele Korea felé néz, hogy elérje a legfrissebb divattrendet.
Ezeket a fiatal fogyasztókat nem befolyásolják a két országot megosztó diplomáciai kérdések. Egy japán iparági forrás azt mondta: "A fiatal japán lányok egyszerűen csak úgy gondolják, hogy a koreai kozmetikumok trendik."
A japán kozmetikai cégek úgy vélik, hogy koreai riválisaik sikeresen létrehoztak innovatív termékeiket és felfedezték a piaci rést.

Forrás Chosun Ilbo